۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

یک شب دو تجربه 9 : چه شود !!!

من قرار بود ، هر شب تقریبا آپ کنم ولی متاسفانه یه وقتایی باید وقفه باشه...
اونا(وقفه ها)یی که از دست ما خارجه که خارجه...
ولی این interrupt یه جورایی عمدی بود...چون نتایج اختتامیه رو می خواستم اعلام کنم ولی دیدم باید یه کم صبر کرد و ضعف هیئت داوران رو به چشم آورد (البته اگر به چشم نیاد)...
یکی از داوران؛
جهانگیر الماسی (29/11/89 در برنامه دونیم ساعت - شبکه 6 یا همون خبر):
"وقتی فیلم سیزده 59 ساخته ی سامان سالور عزیز که امیدوارم(تته پته میکند) موفقیت داشته باشن...می دیدم داشتم می لرزیدم...
پرویز پرستویی با اون وضع و شکستگی و خمودگی که داره عرض اتوبان همتو طی می کنه و ماشینا بدون توجه و اعتنا بهش دارن حرکت می کنن...چرا توی فیلمای ما اینطور قهرمانای جنگمون رو نشون میدین؟!...درسته که می گن خاک بر سر اون ملتی که محتاج قهرمان باشه ولی از اون بدبخت تر مردمیند که قهرماناشونو بکشند!
چرا اینطور نشون میدین که مردم دلشون براشون بسوزه...اونیکی معتاد شده...اصلا یعنی چی؟"
همون موقع شماره روابط عمومی شبکه 6 رو گرفتم و گفتم می خوام صحبت کنم...گفتند پیغامتون رو بگید می گیم...
گفتم:
از قول من به آقای الماسی بگید...شما به جای اینکه فیلم رو همینطوری نگاه کنید و برید یه خرده به صحنه هاش فکر کنید...نکنه یه وقت داور با بقیه ، و مخاطبای عام فرق کنه...نکنه!
شما صحنه ای رو که مثال زدید کاملا توضیحاتتون با تفسیرتون تناقض داره...
دارین می گین پرویز پرستویی داره رد می شه از خیابون و بقیه بهش بی توجهند نشون دهنده ی همون کشتن قهرمانه که خود مردم ما انجام میدن...یا وقتی می گین طرف معتاده...عزیزم فیلمو نگاه کن وقتی داستان معتاد شدنشو تعریف می کنه می گه توی بیمارستان توی این مدت به من Morphin تزریق کردن و معتاد شده...یا مصیبتی که سر علی اوسیوند اومد...
همش داره نشون می ده که این بدبختی رو ما مردم سر این آدمها آوردیم نه کس دیگه...
فیلم رو لو ندادم که کسی خواست بره ببینه و تحلیل کنه...
بقیه ی داورا همه بد نبودند مثلا استاد مجید انتظامی هم بود ولی ایشون که راجع به مثلا بازیگری نظر نمی دن که...
نکته ی دیگه که ضعف داورا رو نشون می داد :


دیشب اختتامیه جشنواره برلین بود

حالا باز بهترین فیلم و جایزه ی ویژه رو بدید به نسل اول سینمامون...
آره جرم قشنگ بود...ولی به جدایی نمی رسید...
ای بابا سینمامونم سیاسی شده...
این فیلم دو سه تا جایزه دیگه هم اونجا برد...بخونید حتما...

در ضمن لیلا حاتمی:
چیزهایی هست که نمی دانی ، (مسابقه ، کار اول)
جدایی نادر از سیمین ، (دیگه...شاه فیلم امسال)
آسمان محبوب ، (بد نبود...مهرجویی و دیگه بهرحال)
سعادت آباد ، (یک بازی استثنایی)
و یک فیلم در بخش ویدیویی داشت ، (متاسفانه اینو ندیدم)
اونوقت ویشکا آسایش که به پای همون فیلم چیزایی...(کار اول) لیلا حاتمی هم نمی رسید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زنو باید بگیره؟
خانم لیلا حاتمی مطمئنم که حقت خورده شد...

کلا جشنواره امسال اگر اون 11تا فیلم مزخرفی که اضافه شد رو اضافه نمی کردن در چندین سال اخیر بی نظیرترین می بود !

خیلی هاشو پیش بینی می کردم...البته منهای پارتی بازی ها و سیاسی بازی ها ؛

راستی :
یه سری ناگفته دارم که تو آپ بعدی خواهم گفت...
راجع به جشنواره !

۲ نظر:

  1. ما سر می زنیم اما کامنت نیم ذاریم

    پاسخحذف
  2. سلام
    نمی دونم چرا کسی از کار متفاوتِ کمال تبریزی جیزی نمیگه؟؟؟!!!!
    اما کار سید رضا میرکریمی خیلی به دلم نشست البته که برای ما یزدی ها لهجشون...، یه نکته دیگه هم این بود که خیلی ایرانی تموم شد.
    سعادت آباد خوب بود اما واقعا لیلا حاتمی کجا و اون مهناز افشار کجا!!!!!!!خیلی لیلا حاتمی عالی بود.
    البته از جدایی نادر از سیمین بگذریم که خیلی عالی بود، بعضی از صحنه ها هیچ صدایی از مردم داخل سینما شنیده نمی شد

    پاسخحذف

اگر عضو هستید و یا وبلاگ دارید که وبتون رو بزنید و نظرتون رو بنویسید...
ولی اگر خدایی نکرده غیر از اینه...توضیح می دم دقت کنید...
با نام ناشناس نظرتون رو مرقوم بفرمایید ولی یه جوری به من گرا رو بدید که کدوم عزیز داره پیغام میذاره...
ممنونم...