۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

روی داد 18 : سر درد آل پاچینو از دست گل مسی به تئاتر پارسا !


دیروز چهارشنبه 7 اردیبهشت 90 ؛


آموزشگاه استاد سمندریان ، پلاتوی تمرینو ، آموزش و تست ، محل اجرای تئاتر عاقبت عشاق سینه چاک؛

...
...
...

واقعا راجع به تئاتر فقط می تونم دکور و گریم رو بگم :
بد نبود ،

شاید انتظار ما از شاگردای استاد سمندریان چیز دیگه ای بود ، متن دیگه جز این متن وجود نداشت که انتخاب کنین؟

ولی یه خوبی داشت ، اینکه کلی فکر کردیم که ،

- این پارسا پیروزفره؟
-من: نه بابا من پارسا پیروزفرو تو تالار ایرانشهر از نزدیک دیدم...این نیست که !
-ولی خیلی شبیهشه...
-من:آره شبیهه...
(پیروزفر به عقب نگاه می کند)

- منصور خودشه...
-پس ببند دیگه حرف نزن...

سه بار چشم تو چشم شدیم ، عین اینایی که از دماغ فیل افتادن بگی یه بار سلام کردیم بهش؟

انگار اون باید مارو بشناسه...

فقط می تونم بگم به خودم ، آینده ی بازیگریم ، و علی الخصوص منصور نصیری عزیز بسیار امیدوار شدم ، هرچند که به زعم خود منصور این کار از لحاظ تکنیکی از خیلی از کارهای دانشجویی ما سرتر بود!

ولی خب به سردردش تا وقت خواب نمی ارزید ، هرچند با گلهای مسی کمی جبران شد ،

درکل قبلش بیشتر بهم چسبید با رفیقم توی کافه ی آموزشگاه گپ ماندگاری زدیم ، اونجا تصویر دو هنرمند به جز استاد سمندریان و بازیگرانی که با او کار کرده بودند(رضا کیانیان ، هما روستا و...)بود ؛
چارلز چاپلین...
و...

...





تولدت مبارک ؛
آل پاچینو ؛

25 آوریل تولد آقای بازیگر جهان ؛
مبارک...






بیست و پنجم آوریل تولد مردی ست که کاپولای بزرگ در وصف‌اش گفته، اگر کارگردان نبود، دوست داشت یک پاچینو می‌بود، به همین بهانه مروری داریم بر گفته‌ها و اندیشه‌های این غول بازیگری سینمای جهان:

 اگر یک بازیگر هستید به یک جور ناامنی احتیاج دارید. این کار زیر دیگ را روشن نگه می‌دارد
 اتفاقی در کودکی‌ بیشترین تاثیر را در نگاهی که هم‌اکنون به دنیا دارم داشت، همان اولین فیلم‌هایی بود که زمانی که یک بچه کوچک بودم مادرم مرا به دیدن آن‌ها می‌برد. وقتی خانه می‌آمدم، تمامی نقش‌ها را بازی می‌کردم. این موضوع تاثیر فوق‌العاده‌ای در بازیگر شدن من داشت
  در بین بازیگران بعد از براندو، من به آن‌ها بازیگران بعد از براندو می‌گویم
 جیمز دین غزل بازیگری بود. مارلون سیاره‌ای است از آن خود، موفقیت روی او اثر خوبی نداشت، همیشه احساس کردم که مارلون واقعا نابغه بود، بعدها از این که بازیگر است نارحت بود
 سه بازیگرشاخص این دوره شان پن، جانی دپ و راسل کرو هستند، آن‌ها باید با هم در برادران کارامازوف بازی کنند. 
گری کوپر یک پدیده بود. در گرفتن و بالا بردن یک نقش
 - چارلز لاتن بازیگر مورد علاقه من بود.
 جک نیکلسن وجهه‌ی خاصی دارد
 برای فرانک سیناترا احترام زیادی قائلم
 جولی کریستی، دایان کیتون و مریل استریپ بی‌نظیرند

 آلتمن را خیلی دوست دارم. با نحوه کارش آشنا نیستم . فقط می‌دانم آدمی است که دیدگاه خاص خود را دارد. وقتی فیلمی می‌سازد حس می‌کنی چیزی در جریان است
 فرانسیس فورد کاپولا، انسان بزرگی است. برای همین است که چنین کارهایی انجام می‌دهد. چون واقعا گوش شنوا دارد. یکی از هوشمندترین آدم‌هایی است که تا به حال دیده‌ام
 هیچوقت تا به حال شادی را درک نکرده‌ام
 درک صحیحی از «شادی» ندارم. لحظاتی در زندگی وجود دارد که شما احساس رفاه و آرامش می‌کنید. مواقعی هم وجود دارد که خیلی تکراری‌اند
 فكر نمي‌كنم كه خودبيني بخشي از بازيگري باشد. شايد بهتر است غرور را تعريف كنيم. در هر شخصی کرامت و عزت‌نفس وجود دارد و نياز دارد كه مطرح شود يا اينكه نظر بدهد. آن‌هايي كه بيهوده مغرورند، بازيگران خوبي نيستند
 شما به عنوان يك بازيگر در اصل، خودتان را بازي مي‌كنيد. هر اسمي كه بخواهيد مي‌توانيد روي آن بگذاريد. البته، واقعاً آن بيشتر به طور ناخودآگاه صورت مي‌گيرد پس ممكن است خودتان متوجه نباشيد ولي براي اينكه به نقش‌تان نزديك شويد مجبوريد از تجربه خودتان استفاده بكنيد
 نقاط ضعف من!… اي كاش مي‌توانستم موضوعي را مطرح كنم. احتمالاً اگر در مورد توانايي‌هايم از من سؤال مي‌كرديد باز هم چنين مكثي در پاسخ داشتم. شايد به خاطر اينكه، هر دوي آن‌ها يكي هستند

 همه فيلم‌هايي كه بازي مي‌كنم، زندگي خودم را به من يادآوري مي‌كنند. چيز فوق‌العاده‌اي كه در مورد سينما وجود دارد اين است كه هر بار با افراد جديد آشنا مي‌شويد. بسياري از بازيگران هم مثل من تصور مي‌كنند كه دور هم جمع شدن براي به ثمر رساندن يك فيلم مثل يك زندگي خانوادگي است
 صورت زخمي را دوست دارم. اما فيلم مورد علاقه من با بازي آل پاچينو «شيوة كارليتو» است
 من تمركز«مایکل مان» حين انجام كار را خيلي دوست دارم. همانطور كه بعضي‌ها به كلي بازيگرند، او هم تماماً كارگردان است. تقريباً مي‌توان گفت كه با غريزه‌اش فيلم مي‌سازد.در اين صورت شما احساس مي‌كنيد كه حمايت مي‌شويد بنابراين به خودتان اجازه مي‌دهيد كه توانايي‌هاي خود را در اختيار او قرار دهيد تا او از آن‌ها استفاده كند
 این که چطور نقشی را پویا و گویا بازی کنم تا خودم هم سروسامانی بگیرم. یک مکاشفه است
 من برای اسکار بازی نمی‌کنم، چون بازیگری عشق من است، عشقی که هرگز نمی‌توانم رهایش کنم
 مواقعي وجود دارد كه احساس مي‌كنيد نقشي هست كه مردم دوست دارند و مي‌خواهند شما را در آن نوع نقش‌ها ببينند بنابراين شما هم ترجيح مي‌دهيد چنين نقشي را گاهي اوقات بازي كنيد اما من اساساً «بي‌خوابي» را به خاطر كريس نولان و نوع كارش بازي مي‌كردم

 كارگرداني يك نوع نگاه كلي به مسائل است كه من خيلي از آن برخوردار نيستم. اما چيز خوبي كه در مورد كارگرداني وجود دارد كنترل و مديريت داشتن بر عوامل است
 بازیگری استفاده از قابلیت هاست. همیشه با خودم می گفتم حق باختن نداری، استفاده کن. بعضی خصوصیت‌ها را می‌شود حذف کرد تا کارایی آن‌ها بیشتر شود

 شایلاک مردی است در برابر یک نظام و من اینجور نقش‌ها را دوست دارم. از جنس نقش‌هایم در «سرپیکو» و «بعدازظهر نحس» است. مردی است که با او بد تا کرده‌اند خیلی هم بد تا کرده‌اند
 «الیور استون» فیلمنامه‌هایی می‌نویسد که جهانی می‌شوند
 هر چه را که می‌بینی به همان می‌رسی
 مونتانا شخصیتی دوبعدی بود. نمی‌خواستم از او شخصیتی ۳ بعدی بسازم. در مورد او این حالت را دوست دارم که زیاد اهل اندیشه نبود برای همین وقتی دوستش را کشت آن طور آشفته شد. نتوانست تحمل کند، پس در همان حالت باقی ماند و به همین دلیل به کوکائین پناه برد



منتظر فرصت بودم تا این رو بگم ولی با اینکه کمی
گذشته می ارزه !


- اگر می خواهید درباره بازیگر شدن چیزی بدانید فیلم "The Dresser" را ببینید. این فیلم فوق العاده است.


پاچینو...

۱ نظر:

  1. روزی رو ببینم یکی هم پست گذاشته تولد تو و منصورو توش تبریک گفته به عنوان آقای بازیگر !

    پاسخحذف

اگر عضو هستید و یا وبلاگ دارید که وبتون رو بزنید و نظرتون رو بنویسید...
ولی اگر خدایی نکرده غیر از اینه...توضیح می دم دقت کنید...
با نام ناشناس نظرتون رو مرقوم بفرمایید ولی یه جوری به من گرا رو بدید که کدوم عزیز داره پیغام میذاره...
ممنونم...